:,(

Hemlösa. Förvisso kanske de inte är så synd om dem & de har valt de själva att vara i den situatonen de är..
 
men ja klaaaarar inte att se dem tigga mat! Ja får så dåligt samvete!
Det var in en man på sushibaren när ja & hanna va där middagstid idag. Han går böjd och har samma jacka som för 14 år sedan. jag känner igen honom. Han gick alltid från stan & till njurunda. DET ÄR 1,5 MIL!!
Iallafullafall så kom han in där förut & sa försynt  till ägarna "Hej, det var längesen vi sågs nu..... jag tänkte ta lite soppa.... om det går bra?"  med knacklig röst...
UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHÄÄHÄÄ! Jag som alltid tyckt synd om honom, också tigger han 3 dl misosoppa, alltså korvspad med lite alger i! Det var hans middag :,( eller kanske enda mål på hela dagen....

Han bad även om ursäkt när han skulle gå, för han hade skakat ut lite soppa på bordet. Sen gick han ut, plockade upp lite fimpar från marken och slängde dem i papperskorgen.
Det är ju precis som han i Stekta gröna tomater! För er som sett den.. jag får alltid darr på underläppen den scenen.

grin grin grin.

Nästa gång ja ser honom ska jag ge honom alla kontanter jag har på mig.

Nu ska jag be en bön & skalla kudden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0